onsdag 9 juli 2014

En skön dag på landet

Den 17.5, då solen sken, passade vi på. Åkte till mina föräldrars landsställe och hade det gott.

Åt lite russin i den nya fåtöljen då bilresan var så "lång" (tar nog under en timme).
 Fotade fjärilar då jag såg såna. Ooh så de är fina!
 Och mot de våriga träden var de på nåt sätt extra vackra!
 Pappa byggde ihop syrrans trampolin och de var nöjda. Fast stackars Trull fick sådana elstötar (stackarn brås då på mig) att han fort ville bort. Och så skrek vi till då vi rörde varandra. Hemskt!
 Det blev lunch. Grillmat. Mmm!
 Och mera fjärilar!

 De försökte bli av med myrboet i den lilla sandlådan. Inget lätt jobb!
 Och så ÄNTLIGEN det den lilla väntat på sedan en månad tillbaka. BÅTturen!!

 Kollade på Ejdrar som syntes så bra i den torra vassen. Märk den lite större typen till höger, hade inte ens sett den först.
 Men så märkte jag vem som också hängde där i vassen. Så fin!

 Vi hade knappt hunnit ut på öppnare vatten då den stackars lilla, han som ylat om detta med båtåkning hur länge som hellst, somnade mot min axel. Så vi åkte omkring såhär i en halvtimme innan jag måste väcka honom så han inte sku missa allt det roliga. För oj vad skönt det var att bara åka omkring!
 Fotade granna barn i blomhav. (Älskar hans nya, begagnade, Ticketdräkt, bra färg för min lilla försvinnare..)

 och promenerade tillbaka till gården.
 Trapp hoppade ännu lite, vi åt lite till, och så var klockan redan massor och vi måste hem igen.
Vilken härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)