tisdag 6 maj 2014

Våra påskkort

Jaja, det börjar ju vara lite länge sedan dess, men måste ju visa hur fina kort jag bad mina fina ungar att pyssla innan påsk.

Till far- och morföräldrar, faddrar och annan släkt. Jag påpekade då att det inte lönar sig att göra alltför många fingeravtryck på ett kort, för det blir en massa ritande då, men alla vill ju inte alltid lyssna på sina föräldrar..
Han som gjorde flest avtryck har också flest faddrar. Så det blev en hel del näbbar och fötter att pillra på plats. Inte lätt, men riktigt fint!
Trull förstod sig inte riktigt på hela konceptet men gillar mycket att måla, så det blev lite större kycklingar till hans faddrar.
Den äldsta ville ha jämna och fina avtryck och de blev mycket lyckade!
Far-och morföräldrarna, min mormor och min moster fick sådanahär fina med allas på samma kort. 
(och ett höll jag själv)

Det dumma var ju att det tog så länge att pyssla dessa att jag inte vågade skicka iväg dem med posten längre, om inte de sku hinna fram. Men så blev vi sjuka och gick inte heller på påsklunchen vi brukar gå på varje år och det såg illa ut för våra kort. Men mamma kom och hälsade på i tamburen (ville inte bli nersmittad av vår megabobba då hon var mitt i flytten) och hämtade korten till min sida av släkten som hon sedan delade ut på påsklunchen. De andra har fått sina kort nu efter påsk, man måste ju dela ut såhär fina. Fast ena systern har inte fått sitt än, då hon varit bortrest och jag glömmer fråga efter hennes adress hela tiden.

Men ja, det är väl tanken som räknas?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)