lördag 24 maj 2014

Valborg och äckelkräk

Mina små, kära, åkte iväg till farmor och farfar för att fira valborg och första maj, då deras farbror också har födelsedag. Själv hade jag jobb den andra, och behövde verkligen en ledig dag!

På valborgsmässoafton haglade det ju katter, hundar och typ hästar i stan, då jag slutade jobba.

Istället för att träffa folk, äta gott och liknande, åkte jag in till Östra Centrum till djurbutiken och köpte ett gäng små algätare. Men hade nog också köpt nåt sött, bubbligt och tydligen väldigt rött.  Skål!
 Så lät jag dessa små i påsen långsamt vänja sig vid sitt nya hem.
 och de verkade nöjda.

Efteråt gick jag då till palstan och tog det väldigt lugnt följande dag då det var så tråkigt väder. Just vad jag behövde! Fick i lugn och ro komma lite ikapp med omskolningen av pytteplantor och sådde lite mer. Och ingen klagade på att man inte rymdes och äta på bordet..

 På natten innan jag sku gå och lägga mig, då den första alltså, kammade jag håret med luskammen, som så ofta. Tänkte att det var ok också denna gång, inga ägg eller löss syntes på det vita pappret. Men så borstade jag rent kammen med en sådandär liten borste man putsar rakapparaten med, och URK, där rörde ju sig två äckelkryp!! Så det var bara att börja tvätta håret och byta lite lakan mitt i natten. Var inte så pigg på jobbet följande dag heller.  Ringde också från jobbet till sambon att han sku kolla pojkarnas hår, och medan jag talade med honom i telefon hörde jag på hans äckelrop att han hade hittat lite fler i Trulls hår. YÄK! Och stackars svärmor, på sina 64 år hade hon aldrig tidigare råkat ut för dessa löss. Nå varsågod, det var så lite så att vi delade med oss av ruljansen denna gång.. Pojkarnas farbror som då hade födelsedag hade slutligen valt att inte åka till sin mamma för att fira då han var orolig över de små äckelkräken. 

Trull verkar inte ha haft så mycket emot kamningen. 
 För han somnade nämnligen av behandlingen.


Försökte mig också på att fota äggen man hittat an hel del av i Trulls hår då sambon kom tillbaka från sin klättringsutfärd med den bättre kameran. Inte helt lätt att märka dessa om inte man vet vad man letar efter..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)