söndag 25 maj 2014

Morsdagskaffe

Jag var förväntansfull och glad inför mitt första morsdagskaffe på dagis&förskola. Så stolt över mina tre fina jag fick åka iväg med på morgonen och ja, ärligt talat visste jag att det inte precis annors firas i vår familj, så roligt med lite fest.

Lite blött i luften, men vi var glada för det!

 Trull kopplade ihop fest på dagis med julen och undrade lite om det sku komma tomtar. Men han tyckte det var rätt så roligt med mamma på dagis, och så fick han äta sitt första morgonmål där.
 Fick ett fint kort han pysslat
 och Trapp hade satsat på kort och en fin tvättvante han sytt fina ränder på!
 Så var det dags att gå till jobbet. Hade väntat mig drama då det brukar vara pappan som lämnar dem där på morgonen, men Trull var redan innen i någon lek och helt färdig att vinka hejdå! Så skönt! Tänka sig, han har endå protesterat typ alla morgnar nu sedan hösten, först några veckor lär det ha varit glada hejdå på morgonen.

Promenerade till jobbet. Skönt i vårvärmen, och ganska uppiggande att gå de ca. 2,5 kilmometrarna. Fast jag är så svettig av mig att jag redan på den korta streckan hinner bli helt blöt. För lugnt gillar jag inte att gå..

Efter en utemorgon i skogen där vi råkade på en hippie som jonglerade för våra barn (och sitt eget) satte jag igång att måla i "lillarummet" som behövde piffas upp. Hade aldrig målat väggar förr, men det är ju rätt roligt. Det inte så roliga är att rummet ännu också är ofärdigt då det helt enkelt inte funnits några lugnare stunder sedan dess. Huh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)