torsdag 22 maj 2014

Liv på palstan

 Blommor och blad. Liv som sipprar fram mellan det bruna vintern lämnat kvar efter sig.(29.4)
 Blomman längre fram är från mina föräldrars sommarstuga. Har fått sticklingar av den också tidigare, men av någon orsak har de inte kommit upp följande år (eller så har jag glömt hela växten och vänt jorden..). I år var jag glad. Tycker den är nätt. Undrar bara vad den heter..
 De röda buskarna är så vackra så vackra! (man får inte egentligen ha prydnadsbuskar så får lov att hålla den liten, drömmer bara så innerligt om att någongång få flytta dessa till en egen gård..)
 Vid vinbärsbuskens fot har jag ett "vårområde". Ser lovande ut!
 Och grodorna i närheten av palstan har sannerligen varit flitiga!
Undrar hur många av dessa som överlever fram till den första hösten..
Såg en söt liten fågel då jag kikade in mellan ett staket vid skogen..
och intill den satt en kompis och mumsade i allskönsro.
 Så har jag ocks¨sett nåt nytt för mig. En liten regnbåge i molnen. Ganska fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)