söndag 13 april 2014

Kletigt

Vi hade personalens bio-kväll här för en vecka sedan. Vi hade talat om hårfärgning med chefen och jag hade halvt lovat henne att ta itu med min lathet och äntligen göra nåt jag velat men inte orkat göra på länge innan vi gick ut och äta (sushi, på restaurang, första gången på elva år! Hurra och NAM!) och för att se en japansk film. Och vet ni, för första gången på några år färgade jag håret. Med henna som vanligt.

Kletigt värre.

 Så var det då några timmar med duchmössa och handduk runt huvudet (passade på att byta vatten i akvariet under tiden) innan jag fick skölja bort det.

Passade också på att ta en bild på en hörna jag är nöjd med i vårt hem. Badrummet. Lite otippat. Men där får man ju låsa in sig då man får nog och behöver ha en dörr emellan de man älskar och sig själv..

Och såhär såg jag ut då jag kom hem efter vår filmkväll. Tyvärr var mitt hår tydligen i så gott skick att inte det just sög i sig någon hårfärg, men JAG vet ju att det är färgat och litelite orangare blev det kanske. Och då jag hade sovit med flätor natten innan mindes jag hur mycket jag älskar lockar och blev sjukt sugen på att fixa lite mer hållbara sådana igen. Kan inte fatta varför pappas gener hoppade över mitt hår!

O annors. Oj vad roligt det var att vara ute. Vi har ett super gäng på jobbet och vår chef är härlig! Så det var riktigt roligt att vara ute och äta med dem. På vuxen-bio hade jag ju inte heller varit sedan Lord of the ringsarna kom ut (det börjar bli väldigt många år sedan dess nu) och det var en helt bra film vi fick framkompromissat. Om två japanska familjer som får veta att deras babyn blivit utbytta på sjukhuset då de föddes, för sex år sedan. Huj! Lite besviken var jag bara då ingen föreslog att man sku ha stannat ute ett slag till, och jag var hemma redan innan tio.. Men nå, kanske det var bra att spara lite krafter till följande dag då det blev utfärd till Borgå med Trapp och min mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)