tisdag 25 februari 2014

Vad det pysslats med då?!

Då sambon nu råkade vara hemma om kvällarna förra veckan så passade jag på. Hämtade hem nåt jag funderat på en tid nu redan, alltsedan de dog, de stackars förra..

Tulisukarapun "eldräkor". Fina rödvita, av en privatperson med sju akvarium!
På bilden är den i sina stressfärger, har inte haft macrolinsen hemma så har inga bilder på de granna färgerna än.

Hann pyssla om också dessas hem. Har också börjat komma fram till vilka jag vill behålla av de små, behåller nog de som mest verkar vara shubunkins, med de genomskinkliga fjällen.Nu gäller det bara att kolla att de verkligen är helt friska (funderar lite på om de ännu kan tänkas ha nånslags parasit i gälarna då det ibland verkar så..) och sedan ska jag försöka hitta hem till dem.
 
Hann med några loppisbyten. Sambon verkade nöjd över att vi håller på med också det på FB-loppiset, byten. Bytte ett par skor mot den fina velourtröjan med rävar på åt Trull som man ser i det förra inlägget och en godispåse mot en påse muminfigurer jag tänkte föra till hans dagisgrupp.
Ganska roligt.

Och så på fredag då jag var ensam hemma så åkte jag iväg efter ännu fler räkor, cherryn denna gång. Också dessa av en privatperson för 4.40€ mindre än de kostar i djurbutiken nära oss.
 Nu hoppas jag de börjar trivas och förökas och håller algerna i styr!
Via samma grupp köpte jag en halv rulle härlig tapet. Och på vägen hem stannade jag vid Prisma och råkade hitta en stor tavelram till halva priset. Tycker det blev rätt fint! 
Inte precis som från någon inredningstidning..men hos oss. Madrassen, inklämd under soffans ryggstöd, fick jag äntligen också omklädd så man kan ha den drällandes i vardagsrummet då alla tycker om att sitta/löhö på golvet på den. Nu sticker färgen inte ut längre, den hade nåt hemskt tyg tidigare.. Fixade också Tripps fåtölj som tyget hade spruckit på. Nu hoppas vi den håller ett tag igen, tyget är nog så tunt så tunt redan..

Så hann jag till butiken för att fylla på förråden. Bytte lakan och tvättade kläder och golv (och tömde avloppsrör som inte längre drog, igen, urk). Chattade med vänner och tittade på serier. Men det bästa var nog att få lyssna på musik. Älskar att lyssna ifred, högt. Dansa lite i mörkret, sjunga med på dagen. Och den sista kvällen var jag så avslappnad att jag tog fram nåt jag inte tagit fram på länge, länge.

 Mina ljusbollar. 
 Någongång ska jag täckas ta ut dem i mörkret också, svänga runt dem utan rädsla att de rymmer iväg och slår sönder nåt (fönster, tv, akvarium..). Det är lite lame att snurra på dem inomhus. Men att lite ljus kan göra en så glad. Att få dem att snurra som man sett för sig.

Och så sprang jag. För att klara av en till vecka.

4 kommentarer:

  1. Du är nog så effektiv! Fin tapet och fint tyg på dynan också!

    SvaraRadera
  2. Haha, nej det är jag då sannerligen inte! :D Läste just här http://www.muffinaround.com/2014/02/maximerad-effektivitet.html och smålog för mig själv. Visst måste man göra en del då man kan ostört, men nog är jag väldigt bra på att bara sitta och surfa eller följa med vad som händer i akvariet. Helt enkelt ladda upp lite, har insett att det nog är rätt viktigt det också för att jag ska stå ut med mig själv eller andra. :)

    SvaraRadera
  3. FB-loppisar är bäst! Vi har en jätteaktiv köp/sälj/byt-grupp här på Drumsö, har hittat många bra grejer där!

    SvaraRadera
  4. Jag är ylläpitäjä på vårt också, var med och drog igång det hela och nu är det väl minst 1400 med på sidan, vilket är rätt roligt då man tänker att det startade i tamburen i parkhuset. :)

    (ps. väntar så med spänning på att få läsa och se bilder på vem som gömmer sig i den lilla ettan, och hoppas det blir en fantastisk förlossning för dig/er! <3)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)