torsdag 26 december 2013

Min son, ute i världen

Han fick ju en helt annorlunda tioårspresent, min fina, förstfödda. En resa till Paris med mina föräldrar. Hans morfar, min far är ju född och uppvuxen där och är ju alltså den perfekta reseguiden.

Imorse var det dags. Efter att ha slunkit in i lovrytmen var det dags att masa sig upp klockan sex, i hällregnet som smattrade mot taket i natten (jo, mörkt är lika med natt).

Farmor var snäll och värmde kakao i mikron och ner slank ett gäng sushibitar som blivit över från igår. En lite blek, trött och spänd smurf förberedde sig för avfärd.

 Så bar det iväg mot flygfältet med fastern, mig och pappan i bilen vi fått låna av min pappa. Där väntade hans morföräldrar redan  den ringlande kön mot check-in. De var alltså inte de enda som kommit på iden att åka iväg på lovet..
Och efter en kram och hej-hej var det dags att vända tillbaka ut och lita på att de vana världsresenärerna nog tar väl hand om vår (och deras) skatt.

Kära barn, hoppas du får ha ditt livs bästa, underbaraste och oförglömligaste resa!! Älskar dig så mycket! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)