fredag 20 december 2013

Mina fina stjärngossar

Det var lite stressigt förra veckan.
Öva julsånger med både barnen på dagis och hemma, skolintervjun, teaterutfärd med dagis (hur roligt var dock inte det då?! Pettson och Findus, jättefint!), julstigen i parken, och så på torsdag borde jag ha varit på två julfestar samtidigt.. Både jobbet och förskolan hade alltså sina fester inprickade på samma kväll, samma tid. Helt dumt! Valet var ju inte svårt, självklart ville jag se min egen stjärngosse, men synd var det ju att inte få se de fina dagisbarnen uppträda också!

Sprang svettig in på dagisgården och hämtade in Trull. Satte oss förväntansfulla bland de andra.

 Och så tågade de in, vackert sjungande.
 Min sötaste stjärngosse som tog det så på allvar, sjöng som en ängel och var så fin!
 och som såg så stressad ut då struten på huvudet bara gled och gled. Stackars liten så han såg orolig ut. Hade lust att stiga upp och lyfta den tillbaka på plats, men allt kan man väl inte göra för sina barn heller.
 Efteråt dansade Trull lite till pausmusiken medan vi väntade på att alla förskolebarnen kom tillbaka.
 Det kom en tomte och delade ut påsar till förskolebarnen och de vuxna fick korthalsband och presentkort av föräldrarna.
 och så kanske det viktigaste, om man frågar vissa.. Förutom då en liten, liten lillabrosbaby (Tyco) som han blev dödsförtjust i och gärna hade gått hem med, var nog kanske saft och pepparkaka det bästa..

Fin fest, fina barn, fin personal och ett bra gäng föräldrar (som jag dock är rätt dålig på att umgås med..).

Och nästa dag hade det gått bättre med struten, då de uppträdde hela tre gånger. skönt, var nog lite orolig.

Hans storebror uppträdde följande dag, på riktiga Luciadagen, i skolan. Själv var jag ledsen över att inte kunna se honom då jag hade jobb, men sambon och hans bröder satt i publiken (poäng till sambon, att han vågade ta med dem båda fast han först tänkte droppa av den yngre på dagis innan..). Vet bara inte varför de inte hade strjärngossekläder, det måste ju finnas färdigt på skolan?! Vit blus fick jag höra två kvällar innan att han sku ha och blev förbannad. Skickade tom. ett argt mail till läraren, i sådana här stressiga juletider går allt inte att ordna sådärbara.. Som tur kunde mamma hjälpa till med shoppandet och vi fick hemlevererat en snygg men bekväm vit blus efter Trapps julfest.

Och såhär fin var han på scen då han sjöng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)