söndag 15 december 2013

Kortare dag

På tisdag hade jag min intervju på skolan. Gick väl sådär. Jag hade tagit ledigt från jobbet för hela dagen då jag trodde det sku ta länge, men så tog det inte så länge som planerat. Gick på lite juluppköp och hämtade barnen från dagis innan tre. För första gången i höst gick vi alltså till parken dit Trull velat gå hela tiden. Nu hade de igen hunnit plocka bort leksakerna men tanterna var åtminstone kvar och så Trapps kompis från deras eftermiddagsklubb, just han som vi pratade om i bussen. De hittade varande direkt igen, fast han är på andra klassen redan.
Då klockan var fyra och han sku hem blev vi på tremanhand. Snön piskade i ansiktet i den hårda vinden, men de trivdes fint!
Ibland kan också de vara söta tillsammans istället för att bara bråka. en isbjörn och en pupu.

 Såg dem gunga tillsammans för första gången. Ganska gulligt!
 Han gjorde sin första snöboll. På den jättestora gården, full med snö, måste han sätta sig precis bredvid en annan flicka som nyss kommit till parken. Så sött!

Så kom det kisibrått till den lilla typen och vi måste springa hem och lämna snön fast jag visste den sku smälta bort på natten. Väldigt, väldigt synd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)