söndag 3 november 2013

Namsdagsbarnet

Han hade namsdag här den 18, min lilla Trull. Själv hade jag grym migrän hela dagen, så hemsk att jag glömde hela namnsdagen, då jag bara försökte klara mig till eftermiddagen då pojkarna sku iväg med farfar. Ringde honom med uselt samvete senare, men han hade nog en helt bra namnsdag hos sina farföräldrar, tror jag!
Istället firade vi lite på måndagen efter. Han fick ett paket hithämtat av pappa, av mina föräldrar, och så åt vi mat han gillade. Som det ska vara. Lite festligt, utan sjå.

Lukas, ja så heter han ju, fick mata fiskarna också. Har ni sett hans fina blus han fick till födelsedagen. Den blinkar då han rör sig. Den hade skapat lite förvirring på dagis då de sku sova dagssömn..
 Paket, jihuu! (tur att någon minns och är snäll..!)
 En hästtransportbil!
 rolig att pillra i bitar också! Brio ska väl åtminstone hålla det, sku man tro! Han var mycket nöjd!
 Kort, hamburgare och "ronskisar" som han säger. Nam!

En bra liten fest, inte på rätt dag, men sådant är väl inte så viktigt heller..bara man får fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)