lördag 9 november 2013

En tambursvägg - och Batman

Vår tråkiga tamburskorridor har blivit fint uppiffad i höst. Största konstnären har nog varit Trapp. Han som haft lite problem med saxen (han också) har plötsligt blivit väldigt pysselintresserad. Och svampintresserad. Så en eftermiddag satt han mitt på golvet och ritade och klippte ut en hel hög med fina svampar, efter att jag grävt fram min svampbok han kunde bläddra i. 

Jag hängde upp dem ovanför bänken i korridoren och snart fick de sällskap av ett gäng arga fåglar..
 ovanför hänger kort och bilder. Får nog snart hänga upp ett snöre till tror jag. Den stora teckningen är Trapps kort till Tripp. Tyckte det var så fint! Det jag gjorde hänger där bredvid. Fanns ju inga scoottikort i butikerna än..
 och högst upp hänger våra höstblad (och en clown? de gjorde i klubben förra året).
 Färggrant och välkomnade. Tycker jag!

Och nertill ser ni då Batman. Såhär susade han omkring ute på allhelgonaafton förra helgen. "Räddade" lillebror och var stolt. Min älskade sötnos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)