onsdag 9 oktober 2013

Cirkusdjur

Såg att cirkusen var på väg förra veckan till planet nära oss. Vi har gått på den ett par gånger, kul, men inte sådär WOW på nåt sätt. Det är ju mest för barnen man går..
Nu var de alltså här förra fredagen. Åkte buss till jobbet på morgonen och såg dromedarer beta i gräset. Visste att jag måste få visa dem till ungarna. Så efter jobbet, och uthämtning av hett efterlängtade paket på posten (ni får se vad det var då jag får min hovfotograf, Trapp, att ta aningen skarpare bilder på mig..), släpade jag med mig de två yngre nerför backen mot sportplanet.Vi var rätt sena och cirkusen sku just sätta igång, men vi hann se dem!

Men ja. Inte känns det riktigt bra detta. En rad med hängiga ponnyn, och en dromedar och en kamel i en liten låda..
 En lurvig en, vad tusan heter denna på svenska?! Tyckte den såg så utråkad och malplacerad ut. Stackars djur!
 Liksom denna nyfikna filur och dens kompis. Hur man får dem att passa som cirkusdjur övergår mitt förstånd. Blä. Den har hängt så mycket över repet att den tappat skinnet där nere vid halsen. Där stod den och kollade ut på båda sidorna om lastbilen. En nyfiken mjukis. Såg så sympatisk ut att jag gärna kunde ha traskat iväg med den i ett koppel. Kunde ju bra mata den från balkongen, heh.
Men ja. Man får ju hoppas att de lever ett lyckligt liv största delen av tiden..kan ju inte veta vad de tycker. Men sådär spontant känns det nog inte rätt! Inte fast de är huuur söta och drar till sig publik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)