torsdag 5 september 2013

Städdagen

Det var ju städdag förra lördagen. (Super idé med en sådan förresten!) Vi hade bestämt att hålla loppis på torget här i närheten. Väderprognosen till trots släpade (eller rullade i den gamla tvillingvagnen och cykelsläpkärran) vi lass efter lass mot torget och jag blev kvar och ställde fram medan de andra i familjen åkte iväg till svärföräldrarna. Vädret blev allt ostadigare och det regnade lite. Lite, som tur! Vissa gav upp i det kalla, våta vädret men jag stannade kvar hela dagen, så länge man fick, i hopp om att få nåt sålt. Tyvärr var det mycket skralt med kunder. Tror att många vill sälja sina egna saker en sådanhär dag. Eller ger sig av till trakter där det kanske finns bättre saker till salu.. Saldot var alltså uselt för dagen och svettig fick jag släpa tillbaka tre vagnslass hem, besviken. Så tog jag bilder på alla overallerna och lade upp dem på FB-loppisets sidor, innan jag belönade mig själv med att gå till palstan.

Kände lugnet. Glädjen över min plats.

Rosen hade vecklat ut den första rosen för omgång nummer två för i somras. Jag tackar.
 Gladiolusen (alltså va?Inte hade den denna färg på paketet inte..) hade också öppnat sina blommor. Riggade upp en stödpinne så den inte välte med de tunga blommorna på den sköra blomstjälken.
 Denna (nu minns jag inte namnet) har jag väntat på en tid nu. Och det var nog värt all väntan! SÅ snygg!
 och blomman för dagen har kommit igång vid porten.
 Klippte gräset på gångarna någon dag tidigare. Det ser så mycket mer välskött ut så! Fast det är jättesvårt att på riktigt få det jämt då man klipper med en sax..
 Vid komposten "lyste" vallmon i kvällsolen.
 och då jag hade tänkt dra bort lite rabarberblad som såg sorgsna ut hittade jag någons stash. Blomfrön och blommor. Tyckte bladen fick stanna kvar som skydd för den som samlat ihop dessa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)