fredag 6 september 2013

Små, fina, fiskar.

Så det nu inte bara blir blommor här nu igen så varvar vi med bilder på de sötaste små. Lånade sambons kamera igen.Så krångligt ibland, att förstå sig på inställningarna. Men nog blir det ju så mycket bättre bilder!

Här, en liten nyss efter vattenbyte, därav bubblorna på glaset.
 En av mina favoriter. Den lilla banditen med mask för ögonen..
 Rohmu, den största, och syskonskaran. De börjar dock ha vuxit ikapp den mer.
 och så den nya favoriten. Den såg helt randig ut i nåt skede, men nu tycker jag ränderna sprisit ut sig lite. Fin hur som haver!

Så får ni en bonusbild på Elkku. Höll på att byta vatten i stora akvariet då jag märkte att någon blivit kvar på roten, men med munnen ovanför vattenytan! Latmasken Elkku. De kan tydligen tom. klara sig på mark en tid, jag har hört om dessa malar som flyttat till andra delar av landet på torr mark, just fastklistrad på tex. en rot.
Där väntade hon snällt tills jag fyllde på med nytt, friskt vatten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)