fredag 20 september 2013

Sandtransport

Där emellan familjetid och lantbrukardagar. Ja jag smet ju till palstan, såklart. 

Medan de andra blev hemma och såg på film på lördag kväll gick jag för att njuta av blomman för dagen i olika färger. Äntligen insåg den vad som är idén, alltså att klättra uppåt, och har kommit en bra bit upp på porten!
 Den är så fin, så fin, min ros!
 Och Dahlian! Alltså storleken på blommorna! Wow!
 Och ja, det blir ju mörkt, så fort nu.. Här ser ni den "hemliga dammens" kvällsbelysning.
 Hade köpt inneskor till kommande jobb. Färlagde lite så de är lätta att känna igen.
 På söndag efter "en dag på landet" programmet cyklade jag i den hårda motvinden,med släpvagnen efter, till lilla Robinsons nuvarande hem. Där fyllde jag flera ämbaren och kassar med sand från hans förra akvarium och fyllde släpvagnen med den tunga lasten, efter att ha glott på hans fina undervattenvärld en god stund. Så cyklade jag försiktigt mot palstan, lite orolig att tyget i kärran sku braka av tyngden. Hade tur och den höll! (Fast efteråt märkte jag att cykeln fått punktering på bakhjulet,tyvärr..) Visste att sambon väntade mig hem med färska ingredienser till maten, men kunde inte bara skynda förbi dessa skönheter.
 Den felfärgade rosen ser inte alls lika illa ut denna andra gång hon blommar. Tycker blomman dlev större på nåt sätt.
 Hällde ut lite av den dyrbara sanden och drog upp rovor och morötter till maten.
 och oj vad gott de smakade i maten sambon fixade. Hans första gryta!
 Också Elkku och Pepsi fick söndagsmiddag de verkade uppskatta! Zuccini från palstan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)