söndag 29 september 2013

Räkvärlden

Ja det var det ju till en början. Så dog en massa räkor under sommaren, vad det beror på vet jag inte. Var det de flitiga akvariebytena, från mindre till större, till  ännu större. Bakteriobalans eller liknande. Var det tetrona som åt upp de små nykläckta eller mördarsniglarna som åt dem då de stannade upp för att byta skal? Oberoende är det inte många kvar där nu, tyvärr. En hemsk alginvasion har jag också kämpat emot en längre tid nu. Så jobbig att jag tom. bytte tillbaka till normallampor från den stora,starka, jag hängt upp i taket.
Men då Robinson flyttade bort så lade de ju ägg, tetrorna. Nu har två av äggen blivit fina fiskar som redan vågar simma med i stimmet. Inte tog det länge att bli nästan lika stora som de andra. De blir ju bara max två,tre centimeter..

Ännu är de lite blekare. Här ser ni också av algerna, långa, äckliga slimsor som stör mig enormt!
 Då det sku kunna vara så fin! Gillar min bakgrund ihopsatt av två olika. Paketpapper med glansig,levande metallyta och så ett paff med nåtslags hologramliknande. Passar bra med "kristallen" i mitten, tycker jag!
 Men babyna bryr sig inte så länge de får mat. Själv sörjer jag mina växter som förstörs, en efter en..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)