tisdag 10 september 2013

Oddsen?!

Hälsade på hos min mormor idag. Har haft så dåligt samvete då jag aldrig får det gjort, fast vi bor i samma stad. Det tar så fånigt länge med de allmänna transportmedlen. Nu hade jag ett ärende till stan och passade på efteråt då jag rörde mig utan de söta små. De som inte riktigt passar in i hennes lägenhet.. Hon hade fallit på veckoslutet och med blått öga täcktes hon inte gå ut, så jag tänkte jag piggar upp med lite skörd från palstan, och en glad bukett i höstens färger, från palstan den också såklart.
Efter en stunds trevligt prat och mellanmål (hade bakat en stor plåt äppelpaj av äppel från hennes trädgård på landet, med vaniljsås, och hade packat med av det) var det dags att åka iväg, efter barnen.
Men så såg jag en bekant figur på gatan då jag vinkat farväl. Marjo! Sambons syster! Har ju vetat att hon sköter barn på Drumsö. Men nu kom det fram att ett av barnen bor i samma trappa som min mormor. Att det var hennes små skötbarn jag hörde röra sig i trappan. Oddsen liksom! Och ja, sambon hämtade barnen, för jag hängde med små, söta skötbarn istället.
Liten värld helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)