söndag 29 september 2013

Det blev plötsligt kallare

Och vi blev flunssiga. Hade Trull hemma i början av veckan. Då sover han nästan aldrig på dagen. Men så blir man så trött, så trött senare på dagen.. Här är klockan fem-sex och jag utbrast i ett spontant NEJ! då jag märkte vad som hänt på soffan. Han tvingades upp av en elak mamma tio minuter senare. Vet ju hur nattningen blir annors..

Men visst är han ju så otroligt gullig då han somnar sådär! 
 På onsdag hade vi rådgivningskoll. Tre år. Just passligt lång, lite på 92 cm och vägde typ 13. Såg kurvor jag inte egentligen bryr mig om och var helt förvånad över hur duktigt han gjorde en massa uppgifter och svarade på frågor. Fast hon nog igen var orolig över hans språk. Men jag vet att han pratar bättre än de två andra i hans ålder, och vet ju att han babblar på konstant hemma och med bekanta, på två språk dessutom, plus lite engelska! Hon har dock jobbat i ett år nu redan, så helt hysterisk var hon inte denna gång..
Efteråt lekte vi i väntrummet i över en timme. Han var så nöjd!
 På eftermiddagen gick vi för att rädda det som räddades kunde innan frostnatten de lovat. Pojkarna lekte förnöjt i kojan och hölls under taket då det haglade.Kallt var det ju! kallt som bara vad, trots vantar och mössor!
 Vi fyllde kärran med blommor, pumpan och den sista zuccinen. Det blev en bra skörd i år! de sista månaderna har vi inte behövt köpa många grönsaker från butiken. Fast gurkan och ärterna harmar, de fick båda samma "gulsjuka" och bara blev dåliga. Hoppas på bättre tur nästa år!
Följande dag var barnen på dagis igen. Jag var ännu också med helt dålig röst. Hade sett en just fin rock i tidningen, i den nya Stadium butiken som sku öppnas i Kampen, för 49.90, en lång vattentät. Så jag som aldrig åker in till stan med glädje tänkte att denna måste jag få! Åkte in tidigt, för att vara en av de 50 första som det fanns en rock till.. Butiken öppnade åtta. Jag var där innan tio.. Men redan strömmen med orange påsar i köpcentret bådade illa.. och ja, butiksbiträdet bara fnissade lite till mig då jag frågade om de redan var slut.. Uj så besviken jag blev! Gick igenom alla andra butiker i köpcentret, ingen bra.. Eller jo en, men den var väl trehundra. Så jag gick till Forum och Stadium som var där bredvid. Där råkade jag se en fin The north face rock till halva priset. Först såg jag bara L- storlekar och tänkte att det var nu det..men så råkade det finnas en i M-storlek, längre bort på fel plats, tog den! Den ska hålla vatten och är varm och skön och ser fin och stilig ut! Har ju en annan vinterrock också, men på nåt sätt misstänker jag att det kan vara bra att ha två att variera mellan, har på känn att man kan bli rätt smutsig i år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)