tisdag 3 september 2013

Äntligen!

Efter nästan fyra år av släpande av vattenämbare efter vattenämbare vid vattenbytet en gång i veckan i det större akvariet kom sambon och jag på en lösning tillsammans. Han föreslog nåt annat system egentligen men så märkte jag att tratten passar i vattenslangen jag använt för att fylla akvariet. WOW. Perfekt. Då man sedan sätter "lappons" (nej, vet inte vad det heter på svenska..Alltså en bredare trattdel som suger upp smutset från botten i akvariet och fortsätter i en tunnare slang som brukar mynna i ämbaret) slang in i trattens hål så fortsätter det smutsiga vattnet sin färd mot avloppet, via ett ämbare där den möjliga sanden som sugits med sedan stannar på bottnet för att inte täppa avloppen. SUPER! Vet ni hur mycket enklare det är att byta vatten nuförtiden!?! Inte behöva springa till badrummet femtioelva gånger och alltid hamna suga undertryck efter varje ämbare man tömt i byttan. Jag är nöjd! Och sprider nu alltså av mitt tips också till er med större vattenmänder i huset. Enjoy! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)