lördag 17 augusti 2013

Partyveckoslutet

Dagen efter lilla Miras namngivningsfest var det dags att åka till Kyrkslätt på 60-årsfest till min mosters landsställe. Det var lika underbart väder som dagen innan och hon har lagat gården så väldigt fin!

Hittade inga passliga kort i butiken till Mira och moster. Men det fanns en jättefin presentpåse som jag klippte i delar. Se nu!

 Pojkarna fick pommac och satt nöjt i skuggan på den mysiga trappan.

 Blommor. I alla de färger och former. Inne, på trappan och på gården.

 Ungarna trivdes i min yngsta kusins fina lekstuga. Ja inte leker hon ju där mera precis så det är ju bra att den används alltid ibland.
 Se nu, lilla Lotta är inte så liten mer. Här bjöd hon på goda laxrullar.
 Poffer (min äldsta kusin) hade fått massvis med is från Maccen. Han blev ungarnas idol!
 Hon fick jättefina presenter. En skottkärra med buskblåbär och mull, ett sådantdär härligt smyckesträd och en fin väderkvarn av mina föräldrar till exempel.
 Jag hämtade blommor från palstan. Se hur fint de passar med bordduken. En stor metallförvaringslåda hon har tänkt använda till hennes frön och den lilla blommiga börssen på bilden ovan fick hon av oss. Har ju lite skippat dethär med presenter på senare år, men inte är det ju alla dagar man fyller 60 (och så råkade jag bara ramla på dessa passliga fynd).
 Pelargoner, hela fönstret fullt, och gott på bordet.
 pojkarna tyckte att kärlen i lekstugan var för smutsiga och ville diska dem!
 Grillmastern Mösse i farten. Han lyckades stackarn bränna sitt fotbotten ordentligt då han trampade på nåt han nyss tagit från grillen.
 Borde ha tagit mera bilder av trädgården. Bakom borden på bilden är bl.a. en solrosvägg.
 Kusiner och små pojkar.
 Mosters växthus.
 Poffer grävde en grop till buskblåbären.
 Och Trull förälskade sig i de två hästarna och Rusinaponnyn som betade på gräsplänten hon lånat ut till dem.
 Medan dessa igen hade härligt med utrymme att härja på!
 Vi fick ännu klappa på hästarna då de var påväg hem till kvällen innan det var dags att hoppa i bilen och bli hemkörda av mamma.
 O så fick jag äntligen använda mitt fina loppisfynd jag köpte efter Trapps kalas i början av sommaren, från det praktiska FB-loppiset. Tripp fick agera som fotograf.
 Då vi kom hem hann jag ännu till palstan i tid för solnedgången.
 och här ser ni de "ståtliga" blodamaranterna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)