onsdag 3 juli 2013

Några dagar av sommarhäng

Vi har levt lugnt hemmaliv denna sommar. Har fiskarna som inte kan lämnas utan mat och så palstan som behöver vattnas alla dagar då det är varmt, det är ett jobbigt ställe då där ännu blåser, alltid. Men helt bra har vi haft det då vi har en så bra park här intill!

Den 25 (ja som ni märker ligger jag efter igen..) var vi på cykeltur med de två små cykelfansen. Han glider så fint på sin Puky nu. Är nog så nöjd över köpet! Tror inte han ännu heller räcks ner från Trapps gamla sparkcykel. De är inte långa dessa våra små..

 På kvällen gick jag igen till palstan. Doftade på nyutspruckna rosor. (Fast dessa doftar inte så starkt)
 gillar kombinationen orkidé och ros, fast måste nog se om jag blir tvungen att flytta rosen lite då den blivit så stor ovanför orkidéerna.. Hoppas bara den då inte tar illa upp. Svåra val..
 Kollade på vacker solnedgång.
 och tänkte att jag nu inte ids vänta till i morgon för att fotografera den första vallmon. Vilket visade sig vara ett bra val. Följande dag hade den redan fällt sina röda blomblad. Det är inte länge de hålls kvar i vinden. Dessa är alla självsådda sedan flera år tillbaka. Ogräs i vissa delar av världen, kanske, men jag tycker de är fina!
 Följande dag började vi med grillning i parken. I simbyxor. Inte så illa alls!
 Fast de hann nog inte äta många tuggor innan de sku i det iskalla vattnet. Nyss påfyllda bassänger betyder ISKALLT vatten. Men inte hindrar det dessa inte!
 Fast då Trull var så sjuk så länge innan frågade jag om jag fick fylla den lilla bassängen till Trull med lite varmare vatten. Det fick jag.
 Och där låg han sedan tills parken stängde många timmar senare.
 Hem hann vi just innan min kompis Salla kom på besök, för första gången på alltför länge. Packade en massa mat i kylväskorna och gick mot palstan för att ha picnic. Då vi kom fram började åskan mullra och regnet droppa. Vi vände hemåt. Vilket visade sig vara ett bra val då regnet öste ner. Istället hade vi då picnic på balkongen för första gången.. Inte så illa det heller. Fast mycket mindre utrymme för de små vildingarna att härja på nog, och det märktes.
 Alltså så de liknar varandra ibland dessa två! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)