onsdag 3 juli 2013

Hemmasalongen

Jag har ju klippt hela familjens hår, också mitt i alla dessa år. Tripp var liten baby då jag senast var hos frissan, för att göra permanent, alltså nio år sedan. Tycker det är lite småroligt att folk lägger ut hundratals euron i året, och till och med i månaden för nåt man kan fixa hemma. Fast ja, enklare vore det ju nog!

Nu ville sambon ha sommarkort för några veckor sedan. Hatar egentligen att klippa hans hår då det ska klippas kortare, annat var det då han hade rastan eller långt, då är det ju inte så noga.. Han har helt sjukt tjockt, lite lockigt och konstiga virvlar hit och dit. Helt hopplöst att få snyggt, och det har då riktiga frisörer sagt till honom innan också, det är inte bara jag! Såhär kort hade jag aldrig klippt det. Och medan jag klippte stod alla barnen runtom och babblade och spexade. Så det blev kanske möjligtvis ett litet hack lite för djupt med maskinen här och där.. Han såg lite shockad ut då han märkte det ena i pannan.. Nå men vad böjde han sig då för?! ;) Som tur tog det inte mer än en vecka innan det vuxit ut så mycket att man absolut inte ser det!

Då han var klippt bestämde sig också Tripp för att han äntligen sku kapa av lite av sitt långa,tjocka. Det var lääänge sedan sist. Han har alltid gillat längre hår.

Vi brukar använda min silkiga kimono som klippkåpa.

 En liten hög.
 Trull som hittills varit mycket rädd för detta med klippning tog bra modell av pappan och brorsan nu och satte sig upp på stolen och ville bli behandlad han med. Trapp klippte jag redan för några veckor sedan, han brukar villa klippa sig med jämna mellanrum helt på eget initiativ.
 Nu har han en frisyr igen. Inte presis kortkort, men jag gillar själv också lite längre!
 och på det åt jag min första glass för i sommar (24.6)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)