fredag 5 juli 2013

Ett veckoslut i bilder

Nå mest blombilder då. För det finns så väldigt mycket att ta bilder på nu. Har datorn full med olika, ni får ju säga till sen då det räcker. Fast jag lovar inte att jag slutar posta dem endå. Det är ju detta jag längtar efter hela resten av året..

Min favoritros. Det finns inte så många orange, eller jag har inte stött på sådana. Köpte ju en till i våras, men det är den mot skadedjur för tillfället. Skadedjuren är på vinnarlaget. Hoppas att vi klarar fighten mot dem!
 Taklökarna blommar.
 Det blev många blommor i år!
 och denna tycker jag inte jag sett förut! Den har rätt speciella blommor, taklöken, och detta är en nätt färg!
 De är planterade vid den lilla dammen och verkar trivas och spridas.
 På lördag höll den största dahlians blomblad på att veckla ut sig.
 och denna rätt vanliga blomma tycker jag mer och mer om för varje år. Hittade en blomma på palstan då jag fick den i tiderna. Nu har jag då två stora blom"buskar" av dem.
 Prins Gustavs öga. Råkade hitta en liten stjälk i höstas då jag höjde blombänkarna lite och räddade den. Den verkar ha gillat platsbytet. Såhär stora har de aldrig blivit tidigare år! Nu har den blommat sedan början av sommaren. Jag är tacksam och hoppas lite den frösår sig själv så jag får fler lika fina nästa år!
 Rävsvanarna däremot. Tja, de verkar också ha det lite kämpigt med ohyra. Fast jag försökt spruta lite på dem med jämna mellanrum är det nåt djur som suger musten ur dem. Tråkigt. Tycker de är så väldigt fina då de mår bra!
 och efter solnedgången sökte jag mig hemåt igen.
 Hade plockat en liten bukett. Skrek till lite då denna kröp ur den då jag kom hem. Trodde först det var ett bi men det var det ju inte. Men mjuk och lurvig var den. Den fick söka sig ut på balkongen där jag satt den bland balkongsblommorna.
 Följande dag var jag där igen, på palstan. Bongade den fina gula igen. Se nu så vacker!
 fast de är nog alla vackra! Tänk nu, att kunna flyga fast man är en rund boll! Denna satt lugnt bredvid komposten och funderade vad jag höll på med.
Nu hade dahlian äntligen spruckit ut ordentligt. Det var ett par månader sedan jag planterade den..
 tycker det blev rätt fint kring vinbärsbusken i år! Och busken har också vuxit till sig ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)