torsdag 13 juni 2013

Sommarhäng

Då skolan var slut och första kalaset var förbi var det dags att fixa palstan i ordning för barnen. Tvättade med stor möda (ja, jag menar att mitt fina sällskap var med och sku "hjälpa") de två stora baljorna jag har där och så ännu dammen. Hade hittat ett tält på loppis också som vi riggade upp i stället för ett parasoll.

På måndag var det alltså baljsimspremiär. Fast dessa plaskade nog mest med händer och leksaker. Åt lite popcorn vi hade med oss också. Ganska praktiskt egentligen att ta med en färdigtpoppad påse. Uppskattat!
 De testade på att ha picnic i tältet. Det var popcorn överallt efteråt. Hoppas ingen fågel dog saltöverdosdöden  efteråt.
 Jag märkte att den lilla marktäckaren jag någongång tog med mig från en ö blommar fint. Det är nåt med dessa. Så små och nätta. Gillar!
 Tripp var modig och doppade sig i det iskalla vattnet helt och hållet! Bröderna hejade!
 och så var det gulligt mys medan vi väntade på att grillen sku bli varm. Förstår mig inte alls på vår bollgrill. Det blir aldrig bra. Den vill liksom inte tändas trots redigt med tändvätska.. Nu tog det också så länge att hel*etet bröt lös. Så de idylliska bilderna är trevliga då man i kroppen minns en heeelt annan feelis. Jösses. EN dag lov och jag grät av utmattning, frustration och ilska den kvällen och många fler.
 Fast de är SÅDÄR söta är de nog verkligen inte det lättaste gänget inte!

 Följande dag lärde jag mig. Hällde redan i början ut nästan allt medel i en burk och så tillsatte jag bara lite i taget i hans flaska. För ja, det rinner ju ut varevigaste en gång! Men han är som sin mamma, älskar bubblorna!
 Äntligen rent vatten!
 Som det sedan rann ut för mycket bubbelvatten i för att grodorna sku ha gillat det. Samma natt måste jag alltså byta vatten igen så inte de sku bli sjuka.
 Titta, dendär växten som övervintrade, som liknar anubias jag har i akvariet. Den blommar nu! Fint!
 och det gör syrenen med!
 Den lilla dvärgen.. Tror det är blåsten på ängarna, från havet, som gör att den inte vill växa på höjden. Hoppas endå den snart gör det också, fast det är ju redan trevligt att den har så många blommor i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)