fredag 28 juni 2013

Orkidéer

De kom ju som tur upp i år igen de trogna fina, de jag är så stolt över. Och så de tre nya från förra året. Men en fattades, den vita. Och så kom inga nattvioler i år vilket jag sörjde. Kan det vara rosen som blivit för stor intill? Får bara hoppas och önska att de kommer igen nästa år, de är ju så väldigt fina med doften som får en att falla handlöst i doftupplevelsen.

Men åtta fina orkidéer har jag fått njuta av. Här får ni se! Som ni kanske märker är bilderna tagna vid olika tidpunkter, har bara inte hunnit visa dem innan.
16.6

eller kan detta vara den vita? Kanske den bara blivit så stor att jag inte kände igen den?





18.6

22.6


och just nu börjar de vara lite överblommade, medan rosen slagit ut med åtta underbara blommor. Tro mig, ni kommer att få se också dem! Men ännu är bilderna i kameran..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)