tisdag 25 juni 2013

Ögat (lite varning för de känsligaste)

Det blev krock mellan mig och en fluga här en kväll. Cyklade till palstan och den träffade mig mitt i ögat. Aj. Det är inte första gången det händer. Springer man här om kvällarna finns det mycket stora chanser att träffa en, två eller fler. Det är miniflugor i svärmar, omöjliga att märka i tid. Och nu fick jag ont. Hade ju ingen spegel med heller så hittade inte krypet i mitt onda öga. Innan jag kom hem.

Då hittade jag denna i min ögonvrå.
 Men tror inte den har nåt att göra med att mitt högra ögonlock igen har en uppsvullen klump i sig. Det svider och gör ont. Hade ju lika förra året, fast i februari (kollade, funderade på nånslags allergi eller liknande). Då murades ju nästan ögat igen av svullnaden. Hoppas nu få bukt på samma symptom med samma medicin jag fick utskriven då. Hade en oöppnad tub kvar i kylen. Så bilden nedan är gammal men känns lika vidrigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)