lördag 29 juni 2013

Nattlig fotografering

Brukar ju ge mig ut då sambon kommit hem, nåt tag före klockan tio på kvällen. Det blir ju inte så bra blider den tiden, men kameran är alltid med. Här kommer igen en liten bildbomb.

En dahliaknopp den 22 juni i solnedgången.
 En buske (vet någon vad den heter). Vet bara att den förbättrar jorden på nåt sätt med sina rötter.
 Följande natt vakade vi igen en god stund med den minsta. Men det var helt ok då jag fick se världen (nå Vik) insvept i tjock dimma. Vackert!
 Blir mycket finare balkongsbilder då bakgrunden är vit.
 En låda full med liv. Nu har bara de otäcka små äckelkrypen hittat tillbaka, som varje sommar, och tar död på bladen, ett efter ett. Det är lite jobbigt att bespruta dem med nåt då vi har heltäckningsmatta och glas, det blir fula fläckar då man försöker träffa de små bladen.
 Denna fina fick jag av Linda senast hon var på besök.Någon fjant hade lyckats bryta aven blomma, igen.Gillar att de inser att det är mot mammalagen och så gömmer de blomman tillbaka in bland bladen. Det är småkryp och lite större folk som är stora faror för mina blommor.
 Kolla på lavendeln. Älskar, älskar, denna blomma! Drömmer mig tillbaka till mina farföräldrars hemtrakter i soliga Frankrike. Där växer så underbart stora buskar på gravgården, proppfulla med fjärilar i alla de färger..
 De börjar ha några år på nacken nu, men inte blir de lika stora och fina som där inte.
 Rensade ogräs och hittade fian salladshuvud. Måste sära på dem innan de ruttnar ihop.
 Tog en sväng med cykeln. Njöt.
 och hittade en buske med mogna bär då jag vek in i skogsdungen. Mmm.
 Senare lade sig dimman tjockt igen.
 och tyckte någons palsta matchade den vita dimman så fint.
 Någon pratade om supermånen, men tyckte den mest verkade som vanligt.
 Men visst var det en magisk kväll. Älskar vår äng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)