fredag 7 juni 2013

Min svaga punkt

Trä. Gammalt trä. Stubbar, rotverk, ståtliga grenar. Gärna grå, tall. Det är nåt med den där ytan som får mig helt svag. Hade jag haft en egen trädgård hade jag släpat dit hur mycket som hellst.Redan på balkongen har jag en hel del grenar.. Det ryms inte så stora rotverk på palstan, det blir slöseri av utrymme. Men visst finns där en hel del trä, det ser man ju ofta på bilder också. Det ramar in, ger en charm. Ett rotverk jag har där har åkt båt i en vecka samt blivit hemkört från Nådendal, på frambänken då inte den rymdes med annors. Nu börjar den dock ha murknat för mycket. Och jag letar med ljus och lykta efter en ny fin. Inte så lätt här i stan..

Här har jag just hittat roten på en ö. Året var 2006 och bilderna blev på nåt sätt förstörda. Ett par gick att rädda, åtminstone delvis. Som denna.
dammen 2006. Roten hade funnit sin plats..
Sambon gillar också att fota trä. Dessa är från 2006 de med. Han sku säkert bli sur över att jag valt så "dåliga" bilder, men de råkade nu dyka upp framför mig så de fick komma med. Man SER ju vad jag menar med att trä är fint!
Denna finns i en skog här i närheten, går förbi den så ofta att den fått fastna på bild.
 Det är nåt med livet i trä också. Sällan är det ju dött fast själva trädet dött. Som en fin rot i skogen. Kan inte ta den, fast den är lös, för myrorna har ju sitt bo under det. I detta bor de visst inuti! Små, starka, myror.





Men ja, gott folk, har ni trä på tomten? Njut av det! Använd det! (Ge fina passliga rötter/stubbar till mig!  ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)