fredag 14 juni 2013

Grodvännerna

Tycker det varit extra många på palstan i år. Kanske för att sommaren börjat rätt torr eller kanske för att de fixade den läckande pumpen efter två år. De brukar ju inte lägga ägg i dammen men annors trivs de bra där hela sommaren. Jag gillar mitt sällskap och är nöjd över att jag vågade gräva lite djupare då i början av palstakarriären. Man borde ju inte egentligen gräva så djupt på området med vattenrör men eftersom min ligger vid kanten, närmast diket och en bit ifrån pumparna så tyckte jag det verkade ok. Så har jag gömt den bakom grönt. Min hemliga trädgård.

Tyvärr blir ju inte bilderna så bra då man tar dem i mörker, men där ser ni en av vännerna.
 Och här tyckte jag den satt så fint på en sten som sticker upp lite ovanför ytan.
 konstigt modiga är de också, struntar i det gröna sökljuset det kommer då man fokuserar med kameran.
 Dessa jag tog från berget intill förra året har spridit sig vilt. Tycker färgen är så fin, men får nog se till att de inte sprider sig för mycket!
 och prästkragarna, som jag hittade en liten, ynklig början av då 2006, blommar för fullt. Nu har jag två stora "buskar" av dem och mer finns att få om någon vill ha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)