tisdag 21 maj 2013

En mummi

Kanske den mest barnkära jag vet. Som gör allt för de egna och våra barn. På gott och ont. Vi har våra olika åsikter men inte kan jag annat än vara lycklig över att barnen har henne.

På torsdag hade jag tandläkare. Hade meddelat denna många gånger till sambon innan. Dagen innan, då han hade lånat paketbil från jobbet och höll på att planera packning inför klättringsresa frågade jag om han möjligtvis glömt nåt. Att han lovat se efter barnen.. Oj.

Nå svärmor har som tur redan gått ner i arbetstimmar och har ofta ett par lediga dagar i veckan. Så han ringde ju hastigt till henne och hon ställde ju självklart upp. Fast den minsta var sjuk. Han åkte nöjd iväg. Själv spenderade jag dagen då med svärmor, förutom under tandläkarbesöket. Ungarna var ju överlyckliga över att ha henne här hela långa dagen och hon fick besöka parken då Trapp sku föras och hämtas och de blev ute en stund. Det var ju lite i sista minuten, det är bara två gånger kvar nu, innan den eran är slut. SNYFT!

Medan Trull sov på balkongen läste de dinofakta. Nu är det hans tur att vilja lära sig allt om dessa, det var lika med Tripp i nåt skede.

Trull och hon njöt av räkvärlden som bytte plats natten innan. 

och han visade hur duktigt han matar de stora
 Så lekte de. Och lekte, och lekte. Åt en hel massa gott de var och köpa efter klubben och lekte lite till. Det var meningen att sandlasset sku komma till palstan den dagen så cyklade fort iväg för att kolla om den kommit medan hon var här men planterade istället rädisor och sallad och fotade mina underbara blommor då inte den ännu dykt upp. Ganska ok så också, då jag endå hade lite feber ännu.
Kolla nu!

Här sa jag högt OOooh då jag såg att de spruckit ut. Helt ljuvliga!



Gott folk, har ni fått typ påskblommor av någon. Plantera ut dem då de blommat färdigt!
 Dessa fick jag av mamma för åratal sedan. Det var inte så länge de blommade i krukan men här har jag nu fått njuta av dem i många år.

Vid svartvinbärsbuskarna blommar dessa som ser ut som sammet

och dessa var då nya för i år.
Vad gör ni med tulpaner som blommat färdigt?
Och överallt möttes jag av dessa överfulla, underbara, körsbärsträd. Ja, vad kan man nu säga om dessa, annat än att det väl inte finns så många andra lika vackra träd. Man tappar ju andan. Fast nu ligger största delen av blommorna redan som ett ljusrött lager runtom på marken. Så sorligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)