onsdag 29 maj 2013

20.5

En lite bättre måndag.
Började med att gå till parken i det lite mulna vädret. Lekte lite. Kollade lite blommor i backen.

 Han tyckte de doftade konstigt.
 Så promenerade vi vidare mot palstan för att dra upp en bit rabarber till en annan mamma. Det var dessas första palstabesök för i år. Blev dock ett mycket kort besök då de inte var klädda för vattenlek i rätt kyligt väder.

Fortsatte mot ponnystallet. Vi var alla rätt upphetsade av den härliga synen av ponnyn på gården. "Kunde inte en ponny bo hos oss? Kunde jag inte få rida?" Det är nog en sak jag sku vilja kunna ge dem, ridlektioner på sådanahär sötnosar, men tyvärr..
 Den lilla.. han kommer SÅ att få en (nå åtminstone en!) elektrisk shock i sommar. Inte kan ju stackaren förstå vad jag varnar honom om. Underbara djur man inte får gå in hos fast man sku rymmas fast hur enkelt under staketet.
 De verkade gilla sällskapet, fast det var lite högljutt.
 På vägen hem fick Trapp låna kameran. Tog en bild på brorsan.
 Och en på oss. Jag ville visa min nya blus, men kanske ni får se den tydligare en annan gång. Marimekkos med fickor. Loppisfynd. Såklart.
 På eftermiddagen hade vi då träff med mamman som behövde rabarber, vid biblioteksbussen. Passade på och lånade en dinofaktabok på svenska. Till hans stora glädje och min lilla förtvivlan. Avskyr dessa dinofaktaböcker. SÅ svårlästa namn!
 och på vägen hem från snabbsvängen till närbutiken träffade vi Tripps klasskompis familj. Trapp var glad och hittade nya kompisar. Synd nog flyttar de dock tillbaka till sverige i sommar. Ett par timmar senare gick vi hem med röda kinder. Dagen som börjat så mulet och kallt slutade varm och solig. Mycket lyckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)