söndag 28 april 2013

Vad jag hittade i vårt kök, på tredje våningen

Vi har i många år, varje sommar, haft myrproblem i köket. Där traskar de som om de ägde stället. Flockas kring räkor som fallit på golvet, irriterar mig till vansinnes då de kryper omkring i vårt höghus. Nå. I år fanns det av dem även på vintern. Inte många, men tillräkligt. O förra veckan märkte jag liv på fönsterbrädet. en riktigt livskraftig myrstig. Så försökte jag se vart de gick och fann till min stora glädje (not!) att de visst lever inne i en av mina större krukor där (också). Den fick snabbskjuts ut på balkongen innan dessa lyfte..
Morr.

2 kommentarer:

  1. Oh noo...
    Vi har massor med myror inne hemma också, men jag tror våra bor under huset så de är jättesvåra att utrota :(

    SvaraRadera
  2. Våra klättrar visst upp längs med stuprören och kommer in genom dåligt tätade dörrar/dörrkarmar och fönterbräden från balkongsidan som ligger vid köket. Jättestörande. De bygger ibland bon just i krukorna på fönsterbrädet så dem får man hålla koll på. Pojkarna brukar äta av dem och nu har jag matat fiskarna med några också (ser ut att smaka). Men försvinner, det gör det inte trots ivrigt dödande. :/

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)