fredag 5 april 2013

Påsklunch

Den sista Mars var vi bjudna till min moster på påsklunch. Jag valde att gå ensam. Mina käraste och deras far var hos farföräldrarna sedan lördag (Tripp sedan torsdag kväll, hans tur att få tumistid) och jag vet ju hur mycket de njuter av att sitta stilla vid långbord.. Not.
Så väldigt fint och påskigt, detta år igen. Det märktes också att ett par fattades och man rymdes rätt bra att sitta vid bordet med släkten.

Moster och min yngsta kusin hade hjälpts åt med att trolla fram en utsökt lunch (som blev till både mellanmål och middag också om man tänker på klockslagen..)
Detta var en av efterrätterna. Jag valde det gula ägget. 
En syster (som firade påsk med vännerna i Kina istället) och någre,tre, barn fattades. Vi skötte volymhöjningen istället.. Våra tankar är inte alltid riktigt på samma sida, om vi säger så..

och inte nog med en mycket trevlig långlunch och god mat. Jag hade egen papperspåse med för att stjäla babyplantor av grönfingriga mostern också. Små och ynkliga, lite torra.
Som jag sedan glömde i påsen över natten. Följande dag trodde jag alla hade gett upp och dött. Men som tur fick jag en del räddade. Men skammen. Skammen! 
Ja så får ni som bonusbild årets snyggaste outfit bild! Men jag måste ta en för att visa Marica färgen orange  som vi båda gillar.  Skruttig har jag tydligen varit hela dagen. Men har nog aldrig i mitt vuxna liv strykt klädesplagg.Mest hamapärlor faktiskt.. Våga vägra liksom! Jag överlever lite skrynklor, gör du det med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)