onsdag 24 april 2013

Måndag, en vårdag.

På veckoslutet, medan de andra var hos farföräldrarna, packade jag undan vintern. Eller nå, vinterkläderna fick hänga kvar, kanske det kan ses som en garanti för att det inte blir kallt nu plötsligt igen. Men fyra stora kassar med skor, pjäxor, skridskor, några famnfulla med skidor, pulkor, ishockeyklubbor, peffisar och hjälmar fick åka hiss ner till granntrappans förråd. Alltid lika motigt att göra men så blev det vår på balkongen till näst, med grundlig dammsugning och putsandet av alla ytor. Nu fattas bara lite mer värme och så blommor.
skor och en hög med hjälmar

Men på måndag var det vår. Vi drog ut på en liten FB-loppishämtningsrunda på förmiddagen. Hämtade fotis benskydd för en strunsumma och fick både galonvantar och en fin lippis, som jag tror Trapp tyckte blev hans, på köpet. I samma husbolag hämtade vi upp följande grej. Nåt som gjorde de små Mamma-Mu fansen överlyckliga. 
En riktig Kråka
Inte alltså levande riktig utan den riktiga kråkan från böckerna och serierna/filmen. Jag tror Kråkan hade sitt livs bästa dag!
Vi gick till en liten park/gård på vägen. Härlig bakgård kan man bara säga!!

Det var kärlek vi första blicken  (och bråk för Trull  älskar också Kråkan)

Trull hade fått med sin en gammal halare från Esbo. Rasavil oldschool. Vi fick den begagnat till Tripp i tiderna. Snyggful  tycker jag.

Kråkan fick klättra, rutsha och åka karusell 
och då vi hittade lite sandleksaker på nästa gård (där flera av Trapps klubbkompisar bor, men tyvärr råkade ingen vara ute just då) fick den också njuta av färska sandkakor.

Och igen, innan jag hann äta upp min lunch såg det ut såhär. Den lilla hade slocknat igen. Efter många timmar i solen. 
 Då vi vilat lite och tagit emot skolpojken var det dags att gå ut igen (man måste ju passa på sådana här dagar då solen skiner sådär!). Bokbussen har vi försökt minnas nu de senaste veckorna och denna måndag var inget undantag. Vi vinkade glatt åt dem då de senare åkte förbi då vi långsamt traskade på väg mot butiken för att föra vinterns burk- och glasinsamling.

Vi måste ju göra detta oftare! Oj vilka glada små hjälpare!

I butiken pantade vi den stora påsen med flaskor. Tyvärr fattade den lilla inte att man inte kunde slänga in flaskorna som i insamlingen och maskinen fick skrika varningssignaler ett par gånger.. men de var glada.

Så gick vi till följande bakgård.

Trapps halare är förresten i storlek 104. Han som fyller sex i juni.. Min lilla pys. <3

En bra dag! Försökte få dessa tvås energinivå att sjunka lite..men njae, DÄR misslyckades jag nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)