fredag 11 januari 2013

Äntligen!

 Efter att ha lekt med vatten i nästan tolv timmar (ja det tar sin lilla tid att flytta till ett större akvarium, ensam med tre barn) såg det ut såhär natten mellan tisdag och onsdag. Hade lovat att ungarna sku få se då de släpptes ut i det nya hemmet och eftersom jag inte blev klar innan sovdags fast jag hur försökte så fick de övernatta här.
Lite skygga efter att ha fångats och flyttats till någon konstig balja men de verkade må helt bra.
På morgonen fick de sedan äntligen flytta in i sin nya värld, 450 liter vatten mot det gamla 250. Jag är så glad nu! När man vet hur ett djur ska ha det känns det inte bra att inte följa "reglerna". Men nu, nu kan jag vara stolt guldfisksägare och säga att vi verkligen gjort vårt bästa för att de ska ha det bra. 

Det är inte längre så tudelat med vitt och svart, guldfiskar söker ju hela tiden efter mat på bottnet och slänger sanden omkring sig med munnarna, men jag gillar också blandningen svart/vit sand! De vackra färgglada stenarna är visst från en strand i Danmark. Den orange från en ö vi var på en sommar. Andra kommer hem med t-skortor eller krimskrams då de reser, jag hämtar stenar..
På natten lyser några stenar i mörkret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)