lördag 15 december 2012

Ett projekt

Började ju mitt stickande för en tid sedan, med mössor till de andra i familjen. Såklart sku ju Trull också ha en. Men den måste vara varm, så jag gav mig in på detta med att sticka med två garn samtidigt. Stickade en mössa som liknade Tripps. Men den blev för tight då han ju systematiskt vägrade prova den i början. Rev upp den. Läste instruktioner på nätet och gav mig in på en ny sorts mössa. En i babymodell. Men hittade bara en för tunnt garn och babyn. Försökte räkna ut ett eget mönster för mitt dubbla garn och tvååring. Och misslyckades tydligen. Eller den går på honom om man klämmer in huvudet i "gropen"..men inte kan man säga att den är passlig. Gissa om det harmar då man lagt ner så många timmars jobb på den. Men åtminstone kan jag säga att jag gjort en fin mössa..fast den inte passar.


3 kommentarer:

  1. Nej, så synd att den inte passar! Den är ju så fin!

    SvaraRadera
  2. Ja jag måste säga att jag är nöjd med den, förutom då att den inte passade. :(
    Kanske man sku få den uttöjd lite, för tom. Jag får den klämd på mitt huvud. Men får väl bara prova på nytt när jag har lite tid igen. ;) kanske någon baby sku kunna få denna istället.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)