tisdag 13 november 2012

Farsdag

Firade pappa på farsdagen. Barnen var ju hos farföräldrarna och jag fick för en gångs skull äta ifred. Vi talade alla med mellersta systra min som är i Kina, via Skype, i nästan en timme. Så hon var liksom lite med på middagen.

Andra rätten var sniglar. Det brukade jag önska mig till födelsedagsmat då jag fick bestämma som barn.

Vi åt gott och drack gott vin. En lite lugnare farsdag. Pappa orkade inte ha nåt stort men nog måste man ju få krama om far sin på farsdagen! Till gåva fick både han och sambon blusar med ungarnas handavtryck. Fast det hände nåt med den till pappa och färgerna ville inte bli puffiga som de borde. Mitt förråd av "puffärgerna" är förresten slut nu. Och det dumma är att det inte längre säljs av dem. De har varit mina absoluta favoriter genom dessa år med barn.
Sambon fick en röd med avtryck på framsidan och pappa en svart med avtrycken på ryggsidan. Det är inte många år som handavtrycken är små och söta längre.. Brööööl.


På kvällen var det då dags att ta emot små sorgsna typer här hemma, så det blev inte så mycket firat med pappan i vårt hus. Men barnen hade gett sina kort och presenten efter att jag påmint dem ett par gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)