tisdag 27 november 2012

En solig Novemberdag

Den 27 för att vara exakt.
Visst var det lite kallare på morgonen, men solen sken och livet kändes pikulite lättare. Förde Trapp till klubben och gick på veckohandling med Trull. Det gick faktiskt rätt så bra, bättre än vanligt åtminstone, tom. utan mutor och fast vi inte rymdes i bussarna varken dit eller tillbaka..

På balkongen blommar sommarens tåligaste växt, stjärnögan. Den struntade de dumma smålusen i (det var en av de FÅ som inte strök med i deras attacker!) och den är ännu fin och har vuxit massor!
Hur många sommarblommor har knoppar och slår ut i November liksom?!
Gick mot parken där kring tolv och Trull fick cykla dit. Man vet aldrig när vintern slår till med buller och bång. Men idag var det ännu perfekt cykelväder!

Det går ju så smidigt nuförtiden! Och snabbare kommer man fram då inte precis allt behöver inspekteras..
Efter någon timme i den krispiga luften i parken kom vi hem. Tupplur för lilla dinon. Vänta på Tripp att komma hem från skolan.

Så var det dags för nåt jag inte gjort på ganska exakt nio år. Då var jag på bio för att se sista delen i triologin om Sagan om ringen.Tripp var några månader gammal. Nu var det Tripps och min tur att gå på bio, tillsammans, på premiären av Fem legender. Hade fått biljetterna av min kusin som inte var så intresserad av familjfilmen, han visste att den sku komma till nytta i detta hushåll.
Ganska häftigt med 3D måste jag säga. Att det blir så verkligt, kommer så nära. Filmen var bra och lite spännande. Velade lite mellan att ta med mig Tripp eller Trapp (han har aldrig fått gå på bio än) men är nog nöjd att jag valde den äldre och erfarnare, Trapp kunde nog ha tagit det lite fööör på riktigt. Dessutom ser han väl inte i 3D så vet inte vad han sku ha fått ut av det, utan glasögonen är ju filmen helt suddig.

Pressfotograferna var tyvärr inte så intresserade av oss så jag måste ta en (suddig) bild själv. ;)

Bra karaktärer och snabbt tempo, bästa filmen han sett, enligt Tripp. Bilden lånade jag härifrån.

2 kommentarer:

  1. 27.nov är en fin dag:) för tre år sedan var det början på en liten Axel...hahha.

    Vad roligt med bio, minns inte när jag senast varit.

    SvaraRadera
  2. Alltså wow, VET ni när han blivit till?! :D
    Ja bio var riktigt roligt! Ganska imponerande som sagt då snöflingorna kändes virvla framför ansiktet på en!! Jag minns ju exakt när jag var senast..och det var nog lite för länge sedan. Fast där ser man, inte BEHÖVER man megabiosalonger för att leva ett riktigt bra liv! ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)