fredag 5 oktober 2012

Om kvällarna


Har jag försökt hinna till palstan denna vecka. Där finns sååå mycket som borde göras. Brukar sällan hinna dit om höstarna så har alltid lite för mycket att göra sen om vårarna, så i år planerar jag hinna med lite jordvänding redan innan jorden fryser. Hittills har jag hunnit med ynka en och en halv bänk. Av fast hur många. Nå, positivt tänkt är detta redan mer än förra året!
Efter regn kommer sol. Och då är naturen nog så vacker! 

är lite löjligt förtjust i vattendroppar som samlats på blommor och blad

rosen är redan en redig buske. Härligt!
solrosorna slår sakteligen ut i blom
krassen skiner i granna färger
Jag samlade ihop alla de gröna tomaterna (för att mogna inne) och drog upp chilin och paprikor. Hoppas de sku övervintra. Åtminstone en del av dem. Så vände jag jorden i den bänken och hämtade lite färskt gödsel från stallet intill.

Så cyklade jag, lite vingligt, hem i mörkret som ju faller rätt fort om kvällarna nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)