måndag 15 oktober 2012

Om att gråta över spilld mjölk (eller hår)

Vi pratade om det förra veckan med Tripp, att jag sku kunna klippa hans hår innan skolfotograferingen. Då var det nej. Men igår då de kom hem från farföräldrarna föreslog han det själv, att nu sku kunna vara en bra tid att klippa. Så jag klippte. Lite mer baktill, mindre framtill. Han ville ha det längre vid pannan, gillar lite att gömma sig bakom håret tror jag. Och jag tog högst fem cm. På riktigt. Så att ögonen kom fram. Men han såg sig i spegeln och brast ut i storgråt. Han hatade mig.
Tänkte han var trött och att en natts god sömn sku göra sitt. Men nej, det var samma imorse. Han var fuuuul. Alla sku skratta. Tårarna rann. Så han gick till skolan för skolfotografering gråtandes över sitt fula hår. Har en känsla av att vi kanske inte får se det bredaste leendet på bilderna från i år. Stackars liten!  Förlåt! Fast till mitt försvar så tycker jag håret blev bra och vi råkade med sambon båda trösta honom med samma mening (skillt, var för sig) Att ingen kommer ens att märka att du klippt dig. Men det tröstade inte precis den besvikna lilla människan med det fulklippta håret.

4 kommentarer:

  1. Voi nej, stackars liten. De är så känsliga o självkritiska :( Vi har också en som borde klippas och igår gav han lov åt mig men så fort jag tog i saxen kände JAG att jag inte hade nån aning om i vilken ände man skulle börja. Så inte vågade jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag har ju alltid klippt allas hår (också mitt) så har nog vanan inne (och en bra maskin också nuförtiden). Men då jag tror att han egentligen vill vara långhårig. Gillar bara inte då det hänger ovårdat så inte ansiktet syns. :/ Så så går jag alltid och gör honom ledsen då jag tar mer än 2 cm. ;) Men på riktigt, nu var nog kritiken lite onödig här tycker jag. :D Tog faktiskt bara lite o ändå blev det sådanthär drama. Jag tröstar med att hans hår växer som ogräs, alltså vilken mängd hår han har!!

    SvaraRadera
  3. Nå, hade han några kommentarer om fotograferingen,,,var han alls med;)

    Veronica

    SvaraRadera
  4. Han var nog med, men inte tycker han om håret inte! Han har bestämt sig. Men helt desperat verkan han inte längre vara, huh. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)