fredag 5 oktober 2012

Grilldag

Äntligen. Det har inte grillats på säkert en månad i parken. Gasen har varit slut. Denhär veckan började det då en ny ung man istället för den härliga kvinnan som varit i parken sedan sommaren (insätt en hel del spillda tårar och varma kramar här, det var ett svårt avsked för flera av oss faktiskt. Den underbaraste människan jag träffat på länge.Så perfekt för att jobba med barn.Men hon fortsatte mot viktigare uppdrag och inskolning.För en gångs skull ville jag passa på och berömma någon som är värd det och vi skrev ett fint kort och tackade för hennes positiva jag. Man säger alltför sällan snällt till andra. Jag tror hon blev glad. )  och mannen hade a)körkort och b) lust att köra omkring med fyllda gasflaskor i sin bil. Så idag var det äntligen grillfredag. Och vi grillade. Fast det regnade katter och hundar i den hårda vinden.. Men jag resonerade som så att med rätt kläder var det inga problem. Och vi hade egentligen riktigt roligt, främst bara vi, i hela den stora parken. Inget bråk om leksaker i sandlådan precis.
Får beundra de underbara vildvinsfärgerna som finns på vägen fram- och tillbaka till parken i lugn och ro. Den lilla rör sig inte precis snabbt då allt ska undersökas, alla pölar plaskas i och alla ska hälsas på.
Igår hade han lyckats smeta in både sig och mig med hundbajs. Ibland avskyr jag hundägare.

Det finns så många olika färger att beundra!

Den lilla äter sin majs med precision. Inget blir kvar då han är färdig!

Vi satt i skydd och åt. Ett litet lusthus fungerade som regnskydd. Vinden ven ändå, men vi var påbyltade. Jag hade regnkläder och stövlar. Den lilla underställ för första gången i höst. De blir ju alltid blöta., då är det underst viktigast. Vi hade alla strumpor i sådant tyg som inte känns blött och kallt. Men mina fingrar var kalla. Väldigt kalla till sist. Tre timmar orkade vi innan det började kännas tillräkligt för mig. De sku gärna ännu ha stannat kvar.

Buskarna i parken. Fantastiskt vackra färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)