söndag 28 oktober 2012

Ett 9-årskalas

För ja, han bara växer och växer, min förstfödde. Nio år! Fast inte förrän på tisdag. Men vi tjuvstartade lite och festade redan idag med släkten. Först tänkte det bli lite liten fest. Ville ha den idag så att ens den ena av mina systrar kunde närvara. Men så meddelade min moster att hela hennes familj sku hugga träd just idag så ingen av mina tre kusiner kunde komma heller. Nå som tur inhiberades trädhuggningen och det blev ett lite större kalas. Nog är det ju bättre stämning då det är mer folk på plats, fast man sku bo såhär trångt! Och efter väldigt intensiva 24 timmar (ni sku bara ha sett hur här såg ut igår..) fick jag det städat och allt bakat och gjort tills de var här (sånär på de saltiga som turades om i ugnen ännu en stund efter gästernas ankomst).

Denhär lilla sku somna i bilen på väg hem från farföräldrarna igår. Visst somnade han. Men han vaknade i trappan på väg upp och vägrade somna om fast dagssömnen också hade fallit bort. Sambon åkte iväg på utekväll och lämnade mig med en liten trött krabat som vägrade sova. Till halv elva höll han mig alltså sällskap i köket. Då gav han sen upp efter en liten kamp i sovrummet.. Själv var jag inte säker på om jag sku få sova alls då jag blev efter i tidtabellen..

Gästerna anlände och det blev fullt liv! 

Halloweentema och Tripp med nya födispipon

cheesecake och morotskaka

lite litet barnbord.

och ungdomarna tog över soffan denna gång
Så ringde vi till gumor Ipi i Kina med Skype så hon fick se honom blåsa ljusen. Min mormor var lite shockad över tekniken idag.
Om ni undrar är det en Beyblade! Fanns inte så mycket färger på Prisma så fick försöka klara mig med det som fanns att få. Strök på nåt glittergel för att försöka få den att se ut som metall..

Och lite silver"ben". Huvudsaken är att födisbarnet var nöjd!  

Ungdomarna blev vilda med de riktiga beybladen och funderar på att låna Tripps arenor och bleidin för vuxenkväll.. ;) 

och barnen var lyckliga över entusiastiska motståndare.
Tackar alla som kom för en rolig fest!

4 kommentarer:

  1. Grattis till nio år som mor och givetvis grattis Tripp!

    Vilka fina bakverk, att du orkar. Suck, snart måste man själv baka...om någon vecka har vi 4-årskalas.

    SvaraRadera
  2. Tackar,tackar! Har lite svårt att greppa det..att det redan gått NIO år sedan den där lilla ufovarelsen gavs i mina armar,MIN son, som JAG sku sköta om och hålla vid liv! O en fin liten människa har det ju blivit av honom! <3
    Tja här ska man inte jämföra med Googles beyblade kakor..Men då utgångsläget var det det var så fick man gjöra det bästa av situationen. Var redan nöjd att inte den vilda babyn som "hjälpte" mig laga kakan föll på den som han tänkte i nåt skede. :D Lycka till! Det är allt jag kan säga. ;) Men de blev goda igen, så nu får man äta kaka hela veckan, det blev såpass mycket över. Ni sku ju kunna komma och smaka. :) Fast varnar, här har funnits snuva,stegring och ont i magen. Tripp var hemma från skolan idag.

    SvaraRadera
  3. Grattis till Tripp!
    Vilka fina bakverk du har fixat! Vi har kalas på lördag åt släkten, enda jag har färdigt bakat är morotsmuffins, men de ska ju ha sin ostcreme på då än. Idag tänkte jag fixa till snickersrutor och en kakbotten, sen får det räcka. Har haft ischias nu och varit hemma i några dagar från jobbet, men idag känns det nästintill normalt så tillbax i jobb imorgon. Om jag då inte blir flunssig, har gubben hem ifeber och en herrans hosta!

    SvaraRadera
  4. Lycka till med kalaset! Vi har kompisarna här nästa söndag..lite orolig för hur det går i år då. ;) Men de behöver nog ingen kaka bestämde jag mig. Mockarutor och nåslags muffinsar tror jag blir bra. De är inte här för att äta, misstänker jag. :D En pinjata ska jag försöka få gjort i år igen, det var ganska roligt. Fast nu ska den bli tjockare (började redan idag så den hinner torka) och så ska vi ha en lite mindre käpp. Förra året gick den ju genast sönder. Den tänkte ju förstöras redan innan då en klasskompis hängde i den så fort han kom hit. Huhhuh. :D Hoppas de fått lite mer vett i sig under det gågna året. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)