onsdag 31 oktober 2012

9 år

Igår fyllde han det. Min äldsta, härliga unge! Att vi fått honom att hållas vid liv och själva blivit vuxna (eller nåt ditåt) under dessa år. Det har inte varit lätt alla gånger. Det är ett barn med temperament (sin mors) och envishet som får andra att blekna. Men själen och hjärtat. Det är en god och empatisk liten pojke. En som sköter om de små och kan tala de vackraste orden då han vill. Min älskade. Grattis kära du!
Den minsta myser nära,nära den äldsta (lite sjuka) som lät honom "spela" med honom en stund.
Märk stöveln på den lilla foten..Han gillar dem! 

Natten innan födelsedagen kom jag på att jag inte hade nåt kort. Så jag gjorde ett.
Han uppskattade det dessutom mycket, vilket såklart gjorde mig glad.

En nästan nioåring (han sov då den riktiga tiden var, 22.38) och hans syskon

Sådanahär, Beywheelz, var årets önskan.
Till middag fick han välja vad han ville. Ostpasta blev svaret, ni vet, sådanadär färdiga påsar. Nå, det var åtminstone mer än lätt att fixa. Fast jag har lite svårt för dem själv..
Otroligt. Hur min lilla skrynkliga baby har blvit en sådanhär stor, smart pojke som redan vet så mycket och kan så mycket. Att han är en skolelev på tvåan som kan ta sig dit och tillbaka själv (fast han gillar att man följer honom på morgonen och det gör vi ju så gärna än). Kan läsa och skriva och rita fina bilder. Nio år. Mitt barn.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Jag tycker det verkar som om ni fixat det riktigt bra alla tillsammans :)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Ja det går uppåt och neråt,men på det hela,stora har vi väl ändå lyckats. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)