söndag 16 september 2012

Förra veckoslutet

Då fick jag spendera ett par timmar på palstan i allsköns ro. Det var en tid sedan sist.
Talade med mamma i telefon och rev ogräs. Njöt av alla små blommor och förevigade en hel del av dem. Andades.
En skönhet jag helt hade glömt att jag sådde på våren. Trodde det sku bli en luktärt tills den slog ut i blom. 

I bakgrunden ser man de små gula blommorna jag sku ha på balkongen men som tänkte dö i solen där. Nu har de återfått livsglädjen och ser så nätta ut där på marken.

Så enkla, så vackra. Krass

I en massa olika nyanser

Ståtliga blommor som gör mig glad inuti

Någon perenn jag räddade från den (olagliga) gemensamma komposten som fanns innan ponnystallet byggdes i år. Gillar den väldigt mycket och den har redan spridit sig flitigt sedan förra hösten.

EN cosmosblomma blev det i år. Mem den kommer ju bara bättre fram så, kan man säga.

Blomman för dagen som kom från fjolårets, på marken fallna, frön. Detta är den enda blomman jag sett i år. Har kommit så sent på kvällarna att dagens blomma redan brukat vissna vid det laget..

och en liten ny zinnia i en skör färg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)