måndag 17 september 2012

Ett perfekt bröllop

Min kära Ninni hittade då till slut sin drömprins och förvånade många då de meddelade att det sku bli bröllop. Oooh. Underbart!! Alldeles hjärteskärande fint! Och nu på lördag var det dags för den stora dagen.

Det hade bokats buss åt festgänget för att föra oss till laaandet (sibbo) från stan. Värden Walter höll koll på att alla var på plats och berättade om dagens planer medan vi körde förbi skogar och åkrar tills vi kom fram till kyrkan.

Och i den vackra kyrkan sades det JA och träddes det ringar på fingrar. Den lille ringbäraren (Ninnis brorsson) fastnade tyvärr inte på bild då det var rätt mörkt inne och den lille pojken rätt så snabb med sin uppgift. Men jag kan tala om för er att det var gulligt!

 Och så var de gifta: Herr och Fru Lönnqvist. (När månne jag vänjer mig med det då?!)

Och iväg åkte de i detta lite speciella fordon. Coolt! Lite sirener fick vi också höra, fast det visst inte borde göras..

Så började festen. Jättegod mat (ja, jag föråt mig redan vid förrätten..) dricka så det verkligen inte fanns någon risk att det sku ta slut och helt fantastiska människor!

Vid varje plats fanns ett sådanthär vackert häfte fylld med snapsvisor och härliga beskrivningar på alla som fanns på festen. Mycket,mycket bra idé! Så kunde man söka upp bordsplaceringen, kolla namnet och se vem det var (och om den har ett "par" på festen). Bra för en som inte varit med så mycket de senaste åren.

Jag hade ju min snapsvisdebut på hennes polttaren så min karriär är inte så lång. Men med ord framför näsan lärde jag mig fort! O sidu, det är ju inte fånigt finlandssvenskt som jag trott, det är ju roligt!  I synnerhet då alla på festen sjöng så himla bra!! Det var sånguppträdande efter sånguppträdande, fiol,piano ja musik öht. O ja, jag älskar musik och sång så jag var ju helt salig! 

Grodtemat från polttaren fortsatte även på bröllopet bl.a. på kakan (som var alldeles himmelskt god!)
 (tekannan nere på bilden var också en groda)

Så kom dansen vi övat på -Sexy and You know it  .
 och så blev det dans till bandet
 Jag

 Fanny hade eldshow och jag bara satt med gåshud. Älskar,älskar eldshower och ska nog ta och lära mig det själv också en vacker dag! Hittills har jag bara snurrat på lampbollar, roligt det med (och tryggare).
 
Så var det lite mer tal (vill bara påpeka att ingen lyckades hade tråkiga tal på detta bröllop!)
 Och så släpptes ballongerna upp i skyn. Det satt fast lappar på dem och den som hittade ballongen sku ta kontakt till ett e-mail och ge några råd inför livet. Rolig idé och hoppas verkligen att den som hittar den (om de hittas) också tar sig ork att skriva någon rad!
puss på det
 Och så var den magiska kvällen slut. Eller tja, bussresan var inte helt illa den heller på vägen tillbaka. Nu var det fest och sång och bra feelis och bubblande som flödade.. Själv tog jag och plingade på knappen då vi åkte förbi Vik, så behövde jag bara gå hem sådär en km. i den sköna natten istället för att byta till nattbuss och åka tillbaka från stan. Tyvärr hade jag lyckats med att glömma hemnycklarna i en annan väska (hemma alltså) så fick ta och väcka sambon. Tur tog han det inte så hårt.

Tack kära ni, alla inblandade!! Såhär roligt har jag inte haft på länge! Är ännu också på gott humör efter den fina dagen.  Härligt!

2 kommentarer:

  1. Åh, vi gifte ju också oss i Sibbo kyrkan <3

    SvaraRadera
  2. Ståtlig kyrka! :) Förundrar mig alltid över dem. Men visst är där fint inuti! Det låg ett mörkt moln ovanför då vi kom dit och kyrkan såg nog verkligt mäktig ut. Gillar landskapet omkring också. Kanske man borde bli sibbobo. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)