torsdag 16 augusti 2012

Om att bli blöt.

Ja alla har vi väl blivit blöta denna sommar. Det var ju inte precis torrt. Nå på sistone har jag endå lyckats bli verkligt blöt. Ena gången var på pasltan där himlen öppnade sig ordentligt efter en kväll av småregnande som inte stört. Då kranen vändes på blev det dock helt skrattretande. Stoppade in väskan i en plastpåse för att få hem den vid liv. Själv orsakade jag en ordentlig pöl i tamburen då det bara rann vatten från mig.
Samma sak upprepades då jag sprang här förra veckan. Det kom vatten med ordentligt tryck. Som tur överlevde min MP3 spelare. Själv var jag lite rädd för åskan som kom i samband med skuren. Men som tur höll den sig lite på avstånd så jag inte behövde vända hemåt mitt i.
Nå. Nu sitter jag här med springkläderna på. Men innan jag drog skorna på började jag lyssna på ljudet från balkongen. Det öste. Men nu tänker jag faktiskt vänta att det lugnar ner sig lite. Åtminstone behöver jag inte stanna på palstan och vattna som jag hade planerat.

Edit. Pyh. Inte slutar det där blöta komma ner från himlen. Idag orkar jag dock inte mer bli våt efter en eftermiddag vid bassänger.. Får prova på nytt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)