fredag 3 augusti 2012

mera bajs

Sambon gick ut med pojkarna för en stund sedan. Ringer plötsligt och låter orolig. "Vad ska jag nu göra, Trull åt hundbajs". Ungen hade plockat grus och bland gruset hade det (såklart) varit hundbajs (tro inte att folk orkar plocka upp sådant här på det hundtäta området). Smart som han är hade han alltså bestämt sig för att smaka på det bruna kletiga. Sambon hade sköljt händer och mun med vattnet de hade med sig (det var ju tur att jag satte med en 1 1/2 liters flaska just idag) men nog fanns det tydligen ännu brunt mellan tänderna. URK!! Påminn mig att jag inte ska pussa ungen på munnen på en tid. ;) 
Nu hoppas vi bara att hunden inte haft mask och att det inte blir nåt värre magont av det hela. Bläääh.

3 kommentarer:

  1. Uöäääh... Men ändå ler jag lite! Skönt att höra att det händer åt andra också! Alltså att andra har barn som också lägger allt de hittar på arken i munnen... Viktor har tuggat andras tuggummin och häromdagen åt han ett bär som någon spottat ut, utanför butiken.

    Urk!!! Men hundbajs är nog snäppet värre...

    SvaraRadera
  2. Voi skit också...;) Nå borde ju inte ha varit sååå gott. Urk.

    SvaraRadera
  3. hahha, nej! sambon hade fattat att nåt inte var rätt då den lilla brast ut i olyckligt gråt. ;)

    Mammaspring, ja godisar från under de dammiga hyllorna i butiken gillas här också. :D Han är nog värre än vad de två andra varit i denhär smakfrågan tycker jag. Eller så vaktades de med hökögon, denna är ju lite självständigare (och galnare). ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)