onsdag 4 juli 2012

Så var det över

Mycket snabbare än jag tänkt mig. Saknade jag? Jo. Men oj du milde så lugnt och skönt det varit!
Mest var jag ju på palstan efter att jag vinkat hejdå med blanka ögon till den lilla som med ett brett smile åkte iväg. Kollat på Hustoppen. Varit på papa med andra test för att se om man sku kunna börja leva normalt snart igen och inte blöda hela tiden. Köpt cykel. Städat (fast först idag, på den bästa sommardagen, såklart..) och tvättat byk. Så spännande. Men nu ser det bra ut både hemma och på palstan. Fast där blev det nog långt ifrån klart tyvärr. Borde bygga lite mer stöd åt hallonbuskarna som hänger ner i diket.

Nyvaken liten på väg på äventyr

Tog kol på en hel del kräk

Snusade på lavendlarna som blommar

och backtimjamen som blommar så fint

Såg ballongerna glida över ängarna än en gång. Tänk att folk vågar åka sådär där uppe..

Undrat vad detta är för en växt (vet du?!). Liknar ju helt växterna vi har i akvariet.. 
Aktat mig för att trampa på mina kompisar. Talat med dem. De är rätt många som gömmer sig på min palsta. Ett par stora som brukar vara tillsammans och så många mindre. Tror de bor där för jag ser dem alla dagar i dammen.

njutit av att komma fram till palstan på bara någon minut med den nya cykeln. Måste montera barnstol och korg så fort som möjligt.

Tror mig ha räddat rosen för tillfället..

Älskat ringblommorna som börjar bli fler

och njutit av en städig balkong. Också här besprutat angripna blommor med såpvatten. Hoppas det hjälper! Klockrankan håller på och rymmer ut från balkongen igen. Lite jobbigt bara att öppna fönstren då den hänger där och försöker klänga sig fast i glasen.
Idag kom då två av tre barn hem. Tripp fick ännu bli en natt på tumis med Mummi. Han är lite besviken då han nuförtiden hamnar dela på henne med de två andra. De var ett team tidigare, lekteamet.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad skönt med lite egentid! Det var du minsann värd!

    Växten tycker jag ser ut som en calla ( vehka tror jag det heter på finska). Har den blommat?

    SvaraRadera
  2. Hittade inga blommor på den nej. De växer i skogen här nära.

    SvaraRadera
  3. Låt det inte ta lika länge till nästa gång ;) Din palsta är helt enkelt underbar. Du borde jobba med blommor och växter.

    SvaraRadera
  4. Ska försöka! :) O tack! Ja jag har börjat fundera på det mer och mer, känns som nåt jag kunde trivas med länge! :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)