tisdag 8 maj 2012

Obehagligt

På fredag då jag var ut och springa på kvällen (vah? Springa en fredag kväll?!) hände nåt obehagligt. Sprang över vägen vid ett övergångsställe mellan åkrarna. Mycket ensam. Tog mig uppåt mot gåvägen i en liten sluttning efter övergångsstället. Kollade pulsklockan (som visar åt skogen, måste komma ihåg att köpa nya batterin). PAM! Vände mig bakåt. En hare hade blivit överkörd helt bakom mig. Obehagligt. Funderade en stund på att hämta hem den till middag. Samtidigt glimmade stora tänder till i mörkret och en stor, vargfärgad hund (antar jag) högg tänderna i den ännu sprattlande harstackaren. Uj. Den såg väldigt agressiv ut och jag blev SÅ inte och kollade att ingen bil körde på den. Tänk att den hade varit alldeles efter mig. Om inte haren varit där, hade den siktat in på mig och min svettlukt? Eller hade den bara satt efter haren med middag i sikte den med? Gillar inte alls att de flesta har sina megahundar lösa här på ängarna,åkrarna och i skogen. Det är ändå nuförtiden ett tättbebyggt område. Kan man inte lita på sin hund ska den vara fast!

Igår vågade jag mig inte in i skogen och springa då mörkret lagt sig och sambon kommit hem från jobbet. Fantasin verkar det inte vara nåt fel på för tillfället..

2 kommentarer:

  1. Så arg jag blir. Hundar skall vara kopplade denna årstid. Morr. Det är sådana hundar som sedan är farliga och ouppfostrade. Minns med vemod mammas katt som blev offer för sådana hundar som fått springa fritt och jaga vad som..

    Nå, finns ju väluppfostrade också som hålls brevid husse o matte.
    (man är väl lite känslig då sista kvällen hemma, imorgon på jobb)

    SvaraRadera
  2. Men just då här bor så mycket barn (ok,de är nu kanske inte o springer på kvällen, men på dagarna) och ännu lever lite vilda djur och fåglar (här finns ju lite naturskyddområden) så tycker jag hundarna borde vara kopplade. I synnerhet då här tydligen bor en massa idioter som inte ids eller vet vad de gör med hundarnas uppfostring, många är verkligt oberäkneliga.

    Lycka till, i mängder!! Hoppas det går bra och du orkar!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)